Dag nånting men ska skriva om innebandy.

Innebandy är mitt liv 110% 11 månader om året. 3 kvällar veckan, minst en dag på helg och resten av tiden tänker man på innebandy eller längtar till nästa innebandypass.
Innebandy är inte bara en sport, man blir som en familj för man har alla sina kompisar där och tränarna blir lite som extra föräldrar som berättar när man gör något bra och som säger till om man gör något fel så innebandy är en livstil man väljer.
Jag har hållit på med innebandy i ungefär 11 år nu, va inget jag satsade på i början utan mer en extra grej på vintern när det inte va så mycket fotboll. Men när jag bytte till högalid så ändrades min inställning och jag började älska sporten mer och mer och när jag började i Täby IS la jag all min tid på innebandyn och kände själv att jag började utvecklas.
När jag började i Täby FC kändes det som att allt föll på plats. Efter en tid i Täby IS började jag tröttna lite men i FC fick jag tillbaka glädjen för sporten igen och gjorde en av mina bästa säsonger jag någonsin gjort och den glädjen har inte minskat alls utan den bara växer och växer. Hade träning igår och är jätte ledsen över att det inte är träning förens torsdag igen för att det va så sjukt roligt att börja spela igen, är iofs fys imorrn, men är inte lika kul ;)
Så för att sammanfatta så är innebandy mitt liv och skulle man ha en stämpel här i livet är det väl innebandyspelare och jag älskar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0