Hem ljuva hem

Finns bara ett ord som verkligen beskriver Ingarö, och det är kärlek.
Är här jag har bott större delen av mitt liv och känner alltid ett annorlunda sorts lugn när jag är här ute.
Sen är jag ju en riktig skogsmulle som älskar att va ute i naturen och plocka svamp och bara va ute och gå i skogen och älskar att fixa med huset och allt som hör till. På vintern är det snöskottning och sandning som gäller. På sommaren är det mer plantera blommar, klippa gräs, vattna och alltmänt småpyssel. På våren är det dags att få bort sommarens gamla rester som vintern fryst in, alltså ut och bränna bort dött gräs och sen fram med alla sommarmöbler. På hösten är det, bort med sommarmöblerna och fram med krattorna för att få bort alla löv.
Kanske låter sjukt tråkigt men jag älskar det.
Sen är det ju friheten är ute, frisk luft, nära till massa trevliga stränder, trevligt folk, fiske, camping, cykla, cross, båt, vattenskidor, ring. Är så mycket saker jag älskar.
Då kanske folk undrar varför jag inte bort här om det nu är så grymt?
Jo för att alla mina vänner som bodde här har flyttat bort till massa andra ställen och jag är ju en väldigt social människa som är beroende av mina vänner :) Och har hittat dom absolut bästa vännerna man kan ha i Täby och är tack vare dom jag trivs så bra där. Älskar er!
Sen är det ju innebandyn, det absolut bästa som finns i denna värld, är så sjukt kul! Tyckte det va kul när jag spela med ingarö också men nu sen jag börja satsa i Täby verkligen älskar jag det. Sen är Täby en väldigt trevlig ort och känner mig verkligen som hemma där nu.
Så min slutsats, man kan ha flera ställen som verkligen känns som hemma och för mig är det Täby och Ingarö, kommer alltid älska det och min dröm är väl att iallafall ha ett riktigt schyst sommarställe på Ingarö när jag är äldre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0